Θεματική εικόνα για: δημιουργία eshop, τι χρειάζεται. Ψηφιακή απεικόνιση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Δημιουργία e-shop: Τι χρειάζεται για να ξεκινήσετε τώρα!

Για να διαβάζετε αυτό το άρθρο, μάλλον σας απασχολεί η έναρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Καθίστε, λοιπόν, αναπαυτικά και ανοίξτε το… σημειωματάριό σας.

Μαζί θα εξετάσουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη δημιουργία e-shop. Τι χρειάζεται για να ξεκινήσετε και τι πρέπει να προσέξετε;

Ας ξεκινήσουμε!

Με τον κόσμο να ψωνίζει όλο και περισσότερο online, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) παρουσιάζει τρομερή άνοδο. Έτσι, τα ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται να “ξεφυτρώνουν” σε κάθε διαδικτυακή γωνιά, καθώς αυξάνονται αυτοί που τα θεωρούν ως μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα.

Φυσικά, η δημιουργία e-shop μπορεί να αποτελέσει μια διαδικασία αρκετά στρεσογόνα, δεδομένου ότι αυτά που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη είναι πολλά. Από το πόσο θα κοστίσει η δημιουργία του e-shop, μέχρι το τι θα δηλωθεί ως έδρα της επιχείρησης.

Αν, λοιπόν, σκέφτεστε να κάνετε και εσείς αυτό το βήμα, μείνετε μαζί μας. Στη συνέχεια του άρθρου θα σας εξηγήσουμε αναλυτικά όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για να δημιουργήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, σωστά και χωρίς άγχος!

Τι χρειάζεται για τη δημιουργία e-shop

Πάμε να δούμε βήμα – βήμα τη διαδικασία:

1. Έδρα e-shop

Όταν μιλάμε για την έδρα της επιχείρησης, αναφερόμαστε στον χώρο στον οποίο θα βρίσκεται το εμπόρευμά σας και στον οποίο θα πραγματοποιείται ο έλεγχος από την εφορία.

Εάν διαθέτετε ήδη φυσικό κατάστημα, τότε μπορείτε να παρακάμψετε το συγκεκριμένο βήμα. Κι αυτό, γιατί – πολύ απλά – μπορείτε να δηλώσετε ως έδρα της επιχείρησης τη διεύθυνση του φυσικού σας καταστήματος.

Ωστόσο, εάν ξεκινάτε μόλις τώρα την επιχειρηματική σας δραστηριότητα και θέλετε e-shop χωρίς φυσικό κατάστημα, τότε θα πρέπει να βρείτε το τι θα δηλώσετε ως έδρα για την ηλεκτρονική σας επιχείρηση.

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι σε αυτή την περίπτωση δε μπορείτε να δηλώσετε ως έδρα το σπίτι σας, εκτός και αν πουλάτε άυλα προϊόντα.

Κι αυτό καθώς, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η έδρα του e-shop θα πρέπει να είναι ένας χώρος που θα μπορεί να ελεγχθεί ανά πάσα στιγμή από την εφορία. Άρα, πρέπει να είναι ανεξάρτητος, με μία – τουλάχιστον – διαθέσιμη είσοδο.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ψάξετε κάποιον χώρο για ενοικίαση (είτε πρόκειται για μια μικρή αποθήκη είτε για κάποιον μεγαλύτερο χώρο) και να συντάξετε συμβόλαιο, το οποίο και πρέπει να κατατεθεί στην εφορία.

Εκτός κι αν έχετε στην κατοχή σας κάποιον ιδιόκτητο χώρο, τον οποίο και θα δηλώσετε ως επαγγελματική στέγη για να «φιλοξενεί» το e-shop σας.

Βέβαια, υπάρχει μία περίπτωση στην οποία είναι πιθανό να μην απαιτείται η εύρεση κάποιου χώρου. Αναφερόμαστε στο dropshipping, δηλαδή στην αποστολή των παραγγελιών από τους προμηθευτές σας απευθείας στους πελάτες σας.

Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, πρέπει να έχετε το αντίστοιχο χαρτί από τον προμηθευτή σας και να το καταθέσετε στην εφορία. Εδώ να πούμε, όμως, ότι δεν είναι σίγουρο πως θα το δεχτεί η εφορία, καθώς αυτό είναι κάτι που βρίσκεται στην ευχέρεια του εκάστοτε εφόρου.

Τέλος, όσον αφορά την έδρα του e-shop, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι, όταν επιλέξετε να ενεργοποιήσετε τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές (για αποφυγή πληρωμής ΦΠΑ σε συναλλαγές με επιχειρήσεις άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), ο χώρος θα πρέπει να είναι εντελώς άδειος, μέχρι να γίνει ο έλεγχος της εφορίας.

Πρώτα, δηλαδή, πρέπει να κάνετε την έναρξη στην εφορία για να έρθει και να ελέγξει τον χώρο που έχετε δηλώσει ως έδρα και στη συνέχεια να αρχίσετε να τον εξοπλίζετε.

2. Δημιουργία e-shop και εφορία

Το επόμενο βήμα για τη δημιουργία e-shop σχετίζεται με την εφορία.

Όπως και παραπάνω, εάν έχετε ήδη επιχείρηση, τότε έχετε κάνει έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας. Οπότε μπορείτε να παραλείψετε και αυτό το βήμα, καθώς δε χρειάζεται να κάνετε κάτι άλλο σχετικό.

Ωστόσο, στην περίπτωση που η δημιουργία του e-shop αποτελεί και την έναρξη της επιχείρησής σας, τότε θα πρέπει να κάνετε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, ώστε να εκδίδετε τα κατάλληλα παραστατικά. Όπως, φυσικά, προβλέπεται και από τον νόμο.

Παρακάτω, λοιπόν, μπορείτε να δείτε τι χρειάζεται για τη δημιουργία e-shop όσον αφορά την εφορία. Αυτά είναι:

  • Ασφάλιση του ιδιοκτήτη του e-shop στον ΕΦΚΑ,
  • Εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της περιοχής,
  • Έναρξη επαγγέλματος και απόκτηση ΑΦΜ.

Τι φορολογία έχουν τα e-shop;

Ένα επίσης συχνό ερώτημα ανάμεσα σε όσους σκέφτονται να ανοίξουν e-shop είναι το τι φορολογία έχουν τα e-shop.

Η απάντηση είναι – με λίγα λόγια – ότι ο φορολογικός συντελεστής εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης που θα ανοίξετε. Για παράδειγμα, θα είναι ατομική, Ο.Ε., Ε.Ε., Ι.Κ.Ε., Α.Ε.;

Όπως, λοιπόν, συμβαίνει και με ένα φυσικό κατάστημα, ο Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που θα χρησιμοποιήσετε σχετίζεται με το εμπορικό αντικείμενο της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης.

Και στην περίπτωση ενός e-shop το είδος της δραστηριότητας είναι η εμπορία ειδών μέσω διαδικτύου.

Σε κάθε περίπτωση, για την επιλογή ΚΑΔ καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας.

3. Ηλεκτρονικό κατάστημα και νομοθεσία

Κάτι ακόμα που πρέπει να έχετε υπόψη σας όταν ξεκινήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι η νομοθεσία και, πιο συγκεκριμένα, η δημιουργία των νομικών κειμένων του e-shop σας.

Φροντίστε να μην αντιγράψετε τα νομικά κείμενα των ανταγωνιστών σας, αλλά να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα στην επιχείρηση και στις υπηρεσίες σας κείμενα, με τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου στο ηλεκτρονικό εμπόριο νομικού.

Συγκεκριμένα, αυτά που πρέπει να κάνετε είναι τα εξής:

  1. Να δημιουργήσετε όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου.
  1. Να κατοχυρώσετε τα πνευματικά δικαιώματα του e-shop σας (π.χ. εμπορικά σήματα, πατέντες κ.ά.).
  1. Να ορίσετε ξεκάθαρα τις πολιτικές σχετικά με τις παραγγελίες προϊόντων, τις πληρωμές, τη μεταφορά, τους κανόνες επιστροφών και αλλαγών, κ.λπ.
  1. Να υιοθετήστε τη σωστή πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).

4. Προμηθευτές προϊόντων

Υπάρχει περίπτωση τα προϊόντα που πουλάτε να είναι δικής σας παραγωγής. Οπότε, αν – για παράδειγμα – αποσκοπείτε στη δημιουργία e-shop για χειροποίητα αντικείμενα (π.χ. αξεσουάρ, διακοσμητικά, κοσμήματα, κ.λπ.), τότε δεν έχετε να κάνετε με προμηθευτές.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, όμως, θα πρέπει να βρείτε αξιόπιστους προμηθευτές, προκειμένου να προμηθεύεστε τα προϊόντα που θα πουλάτε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Και όταν λέμε αξιόπιστους, δεν εννοούμε μόνο το να έχουν ποιοτικά προϊόντα και καλές τιμές, αλλά και να είναι συνεπείς στους χρόνους παράδοσης, καθώς και στα στοκ τους.

Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η δυνατότητα διασύνδεσης μαζί τους.

Δηλαδή, είναι πολύ διαφορετικό να χρειάζεται να ανανεώνετε το στοκ σας χειροκίνητα από το να το κάνετε αυτόματα μέσω ενός αρχείου XML (δηλαδή, απευθείας και αυτόματη εισαγωγή κι ενημέρωση προϊόντων από τη λίστα του προμηθευτή).

5. Μεταφορικές εταιρείες

Κάτι εξαιρετικά σημαντικό όσον αφορά τη λειτουργία ενός e-shop είναι ο τρόπος αποστολής παραγγελιών.

Έτσι, η επιλογή εταιρείας ταχυμεταφορών (courier), αλλά και η δημιουργία ορισμένων κανόνων όσον αφορά τη διαμόρφωση του κόστους των μεταφορικών για τους πελάτες, είναι ένα βήμα στο οποίο θα πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή.

Πριν επιλέξετε, λοιπόν, με ποια εταιρεία θα συνεργαστείτε, κάντε μια καλή έρευνα αγοράς και απευθυνθείτε σε όλες τις γνωστές μεταφορικές, ώστε να πάρετε προσφορές.

Ορισμένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια επιλογής μεταφορικής είναι:

  • Η φήμη της μεταφορικής.
  • Το κόστος.
  • Ο χρόνος παραλαβής και παράδοσης.
  • Οι περιοχές που καλύπτει.
  • Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των παραγγελιών που θα συνδεθεί με το e-shop σας.
  • Η ύπαρξη δυνατότητας παράδοσης τα Σάββατα και τις αργίες.

Όσον αφορά το κόστος των μεταφορικών, αυτό για ένα καινούργιο e-shop κυμαίνεται – συνήθως – στα 2,5€ με 3€ για δέματα έως 2 κιλά. Φυσικά, τα συγκεκριμένα ποσά είναι ενδεικτικά, καθώς κάθε εταιρεία θα σας κάνει τη δική της προσφορά, ανάλογα με το τι θα διαπραγματευτείτε.

Όπως ήδη αναφέραμε, εκτός από την επιλογή εταιρείας Courier, ένα επίσης σημαντικό βήμα για τη δημιουργία e-shop είναι η δημιουργία κάποιων κανόνων αποστολών.

Και τι εννοούμε όταν λέμε “κανόνες αποστολών”;

Ένας από τους κανόνες αυτούς είναι, για παράδειγμα, ότι ενώ η Courier σάς χρεώνει 2.5€ το δέμα, εσείς επιμερίζεστε ένα μέρος του συγκεκριμένου ποσού, ώστε να μειώσετε τα έξοδα αποστολής για τους πελάτες σας και να αυξήσετε, έτσι, τις παραγγελίες σας.

Μπορείτε, δηλαδή, να επιλέξετε το ποσό χρέωσης του πελάτη για την αποστολή των παραγγελιών μέσω courier, απλά θα πρέπει να αναφέρετε στην εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε τους ισχύοντες κανόνες.

Η συγκεκριμένη τακτική είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το υψηλό κόστος μεταφορικών οδηγεί σε λιγότερες παραγγελίες.

Πιο συγκεκριμένα, έχουμε παρατηρήσει ότι e-shop με μεγάλα μεταφορικά στο checkout, δηλαδή κατά την πληρωμή, χάνουν αρκετούς πελάτες. Με άλλα λόγια, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο του abandoned cart.

Επιπλέον, μία ακόμα αποδεδειγμένα αποτελεσματική τακτική όσον αφορά τα μεταφορικά είναι η εξασφάλιση δωρεάν μεταφορικών για παραγγελίες συγκεκριμένων ποσών και άνω (π.χ. για παραγγελία πάνω από 50€), μιας και αυτό λειτουργεί, συνήθως, ως ένα ισχυρό κίνητρο για την επιλογή ενός e-shop!

6. Δημιουργία e-shop και επιδότηση (ΕΣΠΑ)

Είναι πολύ λογικό να αναζητάτε κάποια επιδότηση για τη δημιουργία του e-shop σας, καθώς κάτι τέτοιο θα μειώσει σημαντικά το κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθείτε για την κατασκευή του.

Βέβαια, αν και υπάρχουν προγράμματα επιδοτήσεων, πρέπει να έχετε υπόψη ότι αυτά δεν είναι σταθερά.

‘Οσον αφορά το τελευταίο, το καλοκαίρι του 2022 “έτρεξε” το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ», το οποίο αποσκοπεί στην ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το Πρόγραμμα έδωσε σε επιχειρήσεις επιταγές (vouchers) για την απόκτηση νέων ψηφιακών εργαλείων, όπως ιστοσελίδων και e-shops.

Αν, λοιπόν, αναζητάτε κάποια επιδότηση για να ξεκινήσετε το e-shop σας, καλό είναι να παρακολουθείτε συχνά τα ανοιχτά προγράμματα του ΕΣΠΑ και του Δ.ΥΠ.Α., τα οποία βγάζουν ανά καιρούς προγράμματα επιχορήγησης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.

7. Κατασκευή e-shop

Αφού κατασταλάξετε για όλα τα παραπάνω, έρχεται σιγά σιγά η ώρα για την ίδια την κατασκευή του e-shop.

Και σε αυτό το βήμα υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να εξετάσετε και να φροντίσετε, οπότε πάμε αμέσως να τα δούμε!

Domain name

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείτε είναι το όνομα του e-shop σας και – άρα – της ιστοσελίδας σας.

Το domain name αποτελεί το όνομα στο οποίο θα απαντά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Για παράδειγμα, το δικό μας domain είναι: www.instawooshop.gr.

Αυτό που καλό είναι να έχετε στο μυαλό σας σχετικά με την επιλογή domain name είναι το όνομα να είναι:

  • Αντιπροσωπευτικό της επιχείρησης
  • Σύντομο
  • Ευκολομνημόνευτο

Κάτι ακόμα που θα χρειαστεί να εξετάσετε είναι το τι κατάληξη θα έχει το domain name. Οι πλέον συνηθισμένες καταλήξεις για ελληνικά e-shops είναι: .gr, .com, .com.gr, .eu.

Βέβαια, πλέον έχετε περισσότερες διαθέσιμες επιλογές καταλήξεων, κάποιες από τις οποίες είναι οι εξής: .shop, .store, .co κ.ά.

Το αν θα επιλέξετε .gr ή κάποια άλλη κατάληξη έχει να κάνει αρκετά με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Για παράδειγμα, αν σκοπεύετε να απευθύνεστε κυρίως σε ελληνικό κοινό, τότε η πιο κατάλληλη επιλογή είναι το .gr.

Μια πολύ χρήσιμη συμβουλή όσον αφορά την επιλογή κατάληξης είναι η εξής:

Φροντίστε να κατοχυρώσετε δύο πιθανές καταλήξεις (π.χ. και το .gr και το .com), ώστε να εξασφαλίσετε ότι δε θα δημιουργηθεί κάποιο πιθανό μπέρδεμα με κάποιον ανταγωνιστή ή κάποιο άλλο site.

Τέλος, όσον αφορά το κόστος κατοχύρωσης domain name, αυτό δεν είναι μεγάλο.

Συνήθως, μπορείτε να κατοχυρώσετε domain name για e-shop με ένα ποσό γύρω στα 10-15€ τον χρόνο, χρήματα που δε φαντάζουν και πολλά, συγκριτικά με το εγχείρημα που θέλετε να στήσετε.

Φιλοξενία (hosting) για δημιουργία e-shop

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα για την κατασκευή ενός σύγχρονου και επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η επιλογή του κατάλληλου πακέτου και εταιρείας web hosting.

Η υπηρεσία φιλοξενίας του e-shop σας στο διαδίκτυο είναι αναγκαίο να είναι εξαιρετικής ποιότητας, ώστε να σας εξασφαλίσει ασφάλεια και καλή απόδοση στις μηχανές αναζήτησης.

Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πρέπει να φορτώνει γρήγορα, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για να το προτιμά ο κόσμος.

Ακόμη, είναι απαραίτητο το e-shop σας να βρίσκεται συνεχώς online, ώστε να είναι διαρκώς διαθέσιμο στο κοινό που επιθυμεί να δει ή να αγοράσει τα προϊόντα σας, ενώ χρειάζεται να χαρακτηρίζεται και από αυξημένα επίπεδα ασφάλειας (backups).

Μια καλή φιλοξενία, λοιπόν, θα εξασφαλίσει μια καλή και αξιόπιστη λειτουργία της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης.

Το να βρείτε μια σωστή φιλοξενία αποτελεί, λοιπόν, μια ιδιαίτερα σημαντική απόφαση, η οποία είναι λογικό να σας αγχώνει. Ωστόσο, εμείς έχουμε να σας κάνουμε δύο προτάσεις, ώστε να σας βοηθήσουμε σε αυτό το κομμάτι.

Δύο εταιρείες φιλοξενίας (hosting) που γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι είναι εξαιρετικές και δουλεύουν άψογα με το WordPress και το WooCommerce είναι οι εξής:

  1. CloudWays
  1. Creta Force

Πλατφόρμα κατασκευής e-shop

Μία ακόμη εξαιρετικά σημαντική απόφαση που θα κληθείτε να πάρετε για την κατασκευή του e-shop σας αφορά την πλατφόρμα στην οποία αυτό θα φτιαχτεί. Πάμε να δούμε ποιες είναι οι επιλογές σας!

  • Δημιουργία e-shop με WooCommerce

Το WooCommerce αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα και διαδεδομένα συστήματα e-commerce.

Πρόκειται για ένα πρόσθετο (plugin) του Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) WordPress, το οποίο είναι ανοιχτού κώδικα και μπορεί να ενημερωθεί και να βελτιωθεί από οποιονδήποτε προγραμματιστή στον κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, το συγκεκριμένο πρόσθετο δίνει τη δυνατότητα να μετατραπεί μια ιστοσελίδα WordPress σε e-shop.

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα του WooCommerce είναι ότι:

  • Διαθέτει ένα πανεύκολο σύστημα διαχείρισης για τον ιδιοκτήτη του καταστήματος.
  • Διαθέτει συνεχείς ενημερώσεις και μια τεράστια κοινότητα που το καθιστούν ασφαλές και σταθερό.
  • Μπορεί να επεκταθεί μαζί με την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
  • Δίνει τη δυνατότητα διασύνδεσης με όλες τις ελληνικές τράπεζες, καθώς και με όλα τα συστήματα πληρωμών, όπως PayPal, Stripe, κ.λπ.
  • Η κατασκευή e-shop με WordPress έχει μικρότερο κόστος σε σχέση με άλλες πλατφόρμες.

Η άλλη εναλλακτική για το πώς να ανοίξω e-shop είναι να χρησιμοποιήσετε άλλα CMS, όπως το Open Cart, το Magento, το Shopify κ.α. (που, βέβαια, δεν είναι τόσο φιλικά στον χρήστη όσο το WordPress).

Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε τη δημιουργία ενός custom e-shop, που θα είναι προσαρμοσμένο ακριβώς στις ανάγκες σας. Ωστόσο, αυτή η λύση απαιτεί περισσότερο χρόνο και χρήμα.

  • Έτοιμα / Συνδρομητικά e-shops

Πέραν των παραπάνω, υπάρχει και μια ακόμα πολύ πιο γρήγορη και οικονομική επιλογή για την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Και μιλάμε για την έξυπνη και πρωτότυπη λύση που σας προσφέρει το InstaWooShop, δηλαδή την κατασκευή οικονομικού e-shop σε 1 μόλις μέρα!

Πρόκειται για έτοιμα e-shop, “χτισμένα” σε WordPress, τα οποία:

  • Είναι άμεσα διαθέσιμα
  • Έχουν εγγυημένη ποιότητα λειτουργίας
  • Έχουν χαμηλό κόστος επένδυσης

Εσείς απλά διαλέγετε το σχεδιαστικό που σας αρέσει και που ταιριάζει στο αντικείμενό σας και εμείς το προσαρμόζουμε στο branding της επιχείρησής σας.

Έτσι, απλοποιούμε τις διαδικασίες και εξοικονομούμε χρόνο από επιπλέον εργασίες, προσφέροντάς σας ένα γρήγορο και οικονομικό ξεκίνημα.

Online & Offline πληρωμές

Από τη στιγμή που πουλάτε προϊόντα, είναι προφανές ότι θα πρέπει να αποφασίσετε για τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιούνταιοι πληρωμές στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Και είναι απαραίτητο να προσφέρετε αρκετές εναλλακτικές στους πελάτες σας όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής, ώστε να καλύπτετε κάθε πιθανό ενδεχόμενο.

Είτε πρόκειται για δημιουργία e-shop για ρούχα, είτε για κοσμήματα, καλλυντικά, τρόφιμα, κ.λπ., οι πληρωμές μπορούν να γίνουν με δύο τρόπους: online και offline.

Οι online πληρωμές πραγματοποιούνται μέσα στο ίδιο το e-shop, ακριβώς την ώρα της αγοράς. Ορισμένα από τα δημοφιλέστερα συστήματα online πληρωμών είναι:

  • Πληρωμή μέσω τράπεζας με πιστωτική κάρτα.
  • Πληρωμή με ψηφιακά πορτοφόλια (π.χ. Apple Pay, Google Pay κ.α.).
  • Συναλλαγή με payment gateways (PayPal, Viva Wallet, Skrill κ.α.).
  • PayByBank, δηλαδή αυτοματοποιημένη τραπεζική κατάθεση με χρήση μοναδικού κωδικού συναλλαγής.

Από την άλλη, οι offline πληρωμές πραγματοποιούνται εκτός e-shop, μετά την ολοκλήρωση της αγοράς και όχι εκείνη τη στιγμή, όπως στις online.

Αυτός ο τρόπος πληρωμών απαιτεί περισσότερο χρόνο και κόστος πραγματοποίησης, ωστόσο συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι ο κόσμος άρχισε να εμπιστεύεται περισσότερο τις online πληρωμές.

Οι offline πληρωμές γίνονται με:

  • Κατάθεση σε τράπεζα
  • Αντικαταβολή
  • Πληρωμή και παραλαβή από το κατάστημα

Κόστος / Τιμές για τη δημιουργία e-shop

Εκτός από το CMS που θα επιλέξετε για την κατασκευή του, το κόστος για τη δημιουργία e-shop εξαρτάται από διάφορους άλλους παράγοντες, όπως:

  • Το πλήθος των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών, καθώς και των πρόσθετων που θα επιλέξετε.
  • Την ύπαρξη ή όχι ανάγκης μεταφοράς δεδομένων από παλιό σε νέο site.
  • Τη δημιουργία και επιμέλεια περιεχομένου στις σελίδες του e-shop (κείμενα, εικόνες, βίντεο κ.λπ.).
  • Τη σχεδίαση του user interface και αν αυτό θα είναι εξατομικευμένα σχεδιασμένο ή θα γίνει επιλογή ενός έτοιμου template.

Υπάρχει, φυσικά, και η επιλογή των έτοιμων e-shops που είδαμε παραπάνω, με τις τιμές κατασκευής e-shop σε αυτή την περίπτωση να είναι ιδιαίτερα προσιτές.

Τέλος, υπάρχουν και τα πάγια έξοδα για τη συντήρηση του e-shop σας. Αυτά είναι:

  • Το κόστος του domain name (γύρω στα 10-15€ / χρόνο),
  • Το κόστος της φιλοξενίας ιστοσελίδας (ενδεικτικά, θα λέγαμε τουλάχιστον γύρω στα 150€ / χρόνο),
  • Το κόστος της τεχνικής υποστήριξης (είναι διαφορετικό από εταιρεία σε εταιρεία).

Μετά τη δημιουργία e-shop

Και αφού όλα είναι έτοιμα σχετικά με την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, υπάρχει και το μετά.

Αφού, λοιπόν, το e-shop σας είναι έτοιμο, θα χρειαστεί να το προωθήσετε ώστε να το μάθει ο κόσμος, κυρίως μέσω τεχνικών digital marketing. Συγκεκριμένα, μεταξύ των πολλών επιλογών που έχετε για την ηλεκτρονική προώθησή του είναι:

  • Προσθήκη του e-shop σας σε γνωστά marketplaces

Η προσθήκη των προϊόντων του e-shop σας σε γνωστά marketplaces, όπως το Skroutz, το Best Price κ.ά., μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα την επισκεψιμότητα της σελίδας σας, αλλά και τις πωλήσεις της.

Τέτοια marketplaces συγκεντρώνουν τεράστιο αριθμό επισκεπτών, οπότε η προβολή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε αυτά αποτελεί μια εξαιρετική ιδέα προώθησης.

  • Διαφήμιση και προώθηση σε social media

Με δεδομένο τον τεράστιο αριθμό χρηστών που χρησιμοποιούν, πλέον, τα διάφορα social media, το e-shop σας σε καμία περίπτωση δε μπορεί να λείπει από εκεί.

Χρήσιμο και ελκυστικό περιεχόμενο, σωστή διαχείριση, αλλά και στοχευμένη διαφήμιση, μπορούν να κάνουν τα social media τον πιο πολύτιμο σύμμαχό σας στην προσπάθεια να προβάλετε αποτελεσματικά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

  • Διαφήμιση Google Ads

Μια ακόμα σημαντική τακτική προώθησης, καθώς η επένδυση στα Google Ads θα αρχίσει να εμφανίζει το e-shop σας στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, κάθε φορά που οι χρήστες αναζητούν κάτι σχετικό με τα προϊόντα σας.

Τα Google Ads, μάλιστα, μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις σας ιδιαίτερα γρήγορα.

  • Προώθηση μέσω Search Engine Optimization (SEO)

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και – πλέον – διαδεδομένους τρόπους προώθησης ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι και η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης ή Search Engine Optimization (SEO).

Μέσω, λοιπόν, τεχνικών SEO, το e-shop σας θα καταφέρει να ανέβει ψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκουν το e-shop σας περισσότεροι χρήστες.

Και περισσότεροι επισκέπτες σε ένα e-shop σημαίνουν και περισσότερες εν δυνάμει πωλήσεις!

Συχνές ερωτήσεις για δημιουργία e-shop

Αν και μέχρι στιγμής έχουμε εξετάσει όλα τα απαραίτητα βήματα, στη συνέχεια θα βρείτε τις απαντήσεις σε ορισμένες από τις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με τη δημιουργία e-shop.

Πάμε να τις δούμε!

InstaWooShop, Shopify ή Etsy;

Πολλές είναι οι πιθανές πλατφόρμες με τις οποίες μπορείτε να φτιάξετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Μπορεί, λοιπόν, να αναρωτιέστε γιατί να επιλέξετε τη συγκεκριμένη λύση – δηλαδή το InstaWooShop – και να μην προχωρήσετε σε δημιουργία e-shop με το Etsy ή το Shopify.

Όσον αφορά το Shopify, πρόκειται για μια κλειστή πλατφόρμα με μεγάλα μηνιαία συμβόλαια και αισθητό επιπλέον κόστος κάθε φορά που θέλετε να προσθέσετε κάποια έξτρα λειτουργία στο e-shop σας.

Επίσης, δε θα έχετε ποτέ τη δυνατότητα να κάνετε ολοκληρωτικά δικό σας ένα Shopify e-shop, σε αντίθεση με ένα InstaWooshop.

Σχετικά με το Etsy, αν και το αρχικό κόστος στησίματος είναι αρκετά μικρό, αυτό μπορεί να αυξηθεί από το πουθενά. Σε ένα Etsy e-shop χρειάζεται να καταβάλλετε τέλη κάθε τέσσερις μήνες, τα οποία είναι γνωστά και ως τέλη καταχώρισης.

Επίσης, στο Etsy υπάρχει περιορισμός σχετικά με το είδος των προϊόντων που μπορούν να πουληθούν (πωλούνται μόνο vintage και χειροποίητα).

Μπορώ να έχω e-shop με έδρα το σπίτι;

Αυτό δε γίνεται, καθώς το σπίτι προστατεύεται από το οικογενειακό άσυλο, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να ελέγξει η εφορία το απόθεμα του e-shop σας.

Οι μόνοι τρόποι να γίνει δεκτή η οικία σας ως έδρα της εμπορικής σας δραστηριότητας και της επιχείρησής σας είναι είτε με τη μέθοδο της παροχής υπηρεσίας είτε με αυτή του dropshipping.

Όπως είπαμε και παραπάνω, όμως, είναι πιθανό η εφορία να μην αποδεχθεί το dropshipping (εμπορία προϊόντων με απευθείας αποστολή από τον προμηθευτή στον πελάτη) ή, στην καλύτερη, να σας ζητήσει τη σχετική βεβαίωση του προμηθευτή.

Μπορώ να δηλώσω ως έδρα επιχείρησης το σπίτι μου, αν πουλάω τα δικά μου χειροποίητα προϊόντα;

Κανονικά δε μπορείτε να κάνετε κάτι τέτοιο, ωστόσο πολλοί λογιστές έχουν την άποψη ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορεί το σπίτι να γίνει δεκτό ως έδρα.

Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να δηλωθεί ως αποθήκη με μία μονή έξοδο – ώστε να μπορεί να ελεγχθεί από την εφορία – τότε είναι πιθανό να μπορεί να γίνει δεκτό.

Θα μπορώ να προσθέτω νέα προϊόντα ή να αλλάζω τιμές μόνος/η μου;

Ναι, εννοείται πως θα μπορείτε! Ειδικά στην περίπτωση που έχετε δημιουργήσει το e-shop σας με WooCommerce, η διαδικασία προσθήκης προϊόντων και αλλαγής τιμών είναι εξαιρετικά απλή, ακόμα και αν είστε αρχάριος.

Όπως και να έχει, υπάρχουν στο διαδίκτυο πάρα πολλά χρήσιμα βίντεο που μπορούν να σας βοηθήσουν, ενώ υπάρχει – προφανώς – και η λύση της βοήθειας από την εταιρεία που θα σας φτιάξει το e-shop.

Δημιουργία e-shop custom ή με CMS;

Ένα custom e-shop είναι ιδανικό για την απόλυτη προσαρμογή του στις δικές σας εξατομικευμένες ανάγκες και επιθυμίες. Βέβαια, αυτό έχει και το τίμημά του, καθώς όσο μεγαλύτερη η προσαρμογή τόσο μεγαλύτερο και το κόστος κατασκευής.

Η άλλη λύση είναι η κατασκευή e-shop με CMS, όπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έτοιμα templates, τα οποία δεν είναι μεν και τόσο εξατομικευμένα, αλλά προσφέρουν τεράστια ευκολία στη διαχείριση και εξοικονομούν πολύ χρόνο.

Αν, λοιπόν, στόχος σας είναι η δημιουργία e-shop με μικρό κόστος και σε σύντομο χρονικό διάστημα, τότε σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να πάτε στη λύση του CMS, με την προσθήκη διαφόρων plug-ins (πρόσθετων).

Μπορώ να παραλείψω την εφορία και τον ΕΦΚΑ κατά τη δημιουργία του e-shop μου;

Όχι, αυτό δε γίνεται, καθώς ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δε διαφέρει από ένα φυσικό κατάστημα. Οπότε, πρέπει να γίνει έναρξη επιχείρησης προκειμένου αυτό να λειτουργήσει.

Σε κάθε περίπτωση – και επειδή κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικό αντικείμενο, άρα ισχύουν διαφορετικοί νόμοι – καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας σχετικά με φορολογικά ζητήματα του e-shop σας.

Επίσης, υποχρεωτική είναι και η εγγραφή στον ΕΦΚΑ.

Τι είναι τα έτοιμα / συνδρομητικά πακέτα e-shop;

Τα έτοιμα / συνδρομητικά πακέτα e-shop αποτελούν ουσιαστικά ολοκληρωμένες λύσεις δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι οποίες περιλαμβάνουν από τη φιλοξενία και την κατασκευή μέχρι την παραμετροποίηση και την τεχνική υποστήριξη.

Αυτά τα έτοιμα πακέτα προσφέρουν άμεσες, εύκολες και δοκιμασμένες λύσεις, οπότε αν χρειάζεστε ένα e-shop εδώ και τώρα, αυτή είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς.

Τι χρειάζεται για τη δημιουργία e-shop – Συνοψίζοντας

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα βρείτε βήμα – βήμα ό,τι χρειάζεται για τη δημιουργία e-shop, αλλά και χρήσιμες συμβουλές για μην “χαθείτε” κατά τη διαδικασία.

Φυσικά, αν σας ενδιαφέρει η δημιουργία e-shop γρήγορα και οικονομικά, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να αγοράσετε το InstaWooShop σας με 3 απλά βήματα!

Share it!
Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.